Gavmildt sponsorat booster kulturarven

Nyborgs unikke historie som foretrukken mødested for middelalderens konger er værdifuld som storytelling, når hotellerne skal tiltrække møder og konferencer til byen. Derfor bakker Destination NYBORG op om Slotsprojektet og sponsorerer 150 overnatninger over de kommende tre år.

Tilbage i 1200-tallet blev Nyborg udvalgt som mødested, når den danske konge skulle mødes med rigets repræsentanter og holde Danehof, og i de følgende to århundreder udgjorde Nyborg rammerne for en lang række vigtige møder og begivenheder i Danmarkshistorien. 
Den 800-årige fortælling om Nyborg som centralt mødested skal nu benyttes til ikke bare for at få flere turister til byen, men også for at tiltrække endnu flere erhvervsarrangementer til byens hoteller. Også i dag er Nyborg nemlig blandt landets foretrukne destinationer for konferencer og møder.
 
Jan G. Larsen, direktør Nyborg Strand: - At Nyborg har været det centrale mødested i Danmark igennem 800 år, er en god fortælling, som vi kan brug aktivt, når vi skal tiltrække konferencer og mødeaktivitet til Nyborg. Derfor vil vi gerne bakke op om Slotsprojektet.
 
Som led i erhvervets ønske om at støtte Nyborg Slot i årene frem mod etableringen af et spændende og dynamisk turismecenter, og som en anerkendelse af at Nyborg Slot vil blive en attraktiv partner inden for turismen, vil hotellerne i Destination NYBORG-samarbejdet indenfor de næste tre år - og med sit sponsorat - danne gæstfri base for slottets officielle gæster. 

Mette Ladegaard Thøgersen, leder af Nyborg Slot & Kulturarv: - Hver gang Nyborgs hoteller lægger rammer til store konferencer og møder, er det en 800 år gammel kulturarv, der lever videre. Vi er meget glade for, at Nyborgs hoteller ser værdi i at bakke op om det igangværende arbejde på Nyborg Slot, og vi glæder os til at omsætte hotellernes gavmilde sponsorat til at invitere vigtige aktører til Nyborg. Opbakningen er et meget værdsat boost for vores arbejde med kulturarven i Nyborg.

Destination NYBORG består af byens 7 hoteller, hvoraf disse 6 er med i den sponsorerede aftale: Nyborg Strand, Hotel Hesselet,  Storebælt Sinatur Hotel & Konference, Hotel Villa Gulle, DI’s Konferencecenter og Kursuscenter Knudshoved. 

Målet med Destination NYBORG er at samarbejde på tværs af hotellerne om at tiltrække erhvervsarrangementer til byen og drage nytte af hinandens erfaringer, kapacitet og kompetencer. Det, der kendetegner Destination NYBORG, er det fælles mål – at skabe fokus om Nyborg som Danmarks mødested nr. 1.

For yderligere oplysninger, kontakt

Jan G. Larsen, direktør Nyborg Strand.

Mette Ladegaard Thøgersen, Nyborg Slot & Kulturarv, tlf. 2971 0767, e-mail: mlt@ostfynsmuseer.dk 

Sidst opdateret 20. februar 2020